Writejunior en PTSS

  • Lucassen, S. (2005). Schrijftherapie voor getraumatiseerde kinderen en adolescenten. Kind & Adolescent Praktijk, 4, 34-39.
  • Lucassen, S. (2016). Robert M. Iedereen kent hem!?! Een pleidooi voor gezamenlijk narratief over een geheim. De Praktijk, 28, 149-155.
  • Lucassen, S., & Oord, S. (2009). Writejunior: digitaal verwerken van traumatische gebeurtenissen. Tijdschrift van de Vereniging voor Kinder-en Jeugdpsychotherapie, 36, 28-41.
  • Lucassen, S. & Oord, S. van der (2018 herziene versie, derde druk). WRITEjunior; protocol schrijftherapie voor getraumatiseerde kinderen en adolescenten van 4-18 jaar. Amsterdam: SWP.
  • Lucassen, S., & Overdam, N.(2010). Trauma? Geheim? Traumatisch geheim? Behandeling van een vierjarig meisje wier moeder door haar vader is vermoord. Kind en Adolescent Praktijk, 2, 48-55.
  • Roos, C. de, Oord, S. van der, Zijlstra, B., Lucassen, S. Perrin, S., Emmelkamp, P., & Jongh, A. de (2017) Comparison of eye movement desensitization and reprocessing therapy, cognitive behavioral writing therapy, and wait-list in pediatric posttraumatic stress disorder following single-incident trauma: A multicenter randomized clinical trial. The Journal of Child Psychology and Psychiatry, 11, 1219-1228.
  • Van der Oord, S., Lucassen, S., Van Emmerik, A. A. P., & Emmelkamp, P. M. (2010). Treatment of post‐traumatic stress disorder in children using cognitive behavioural writing therapy. Clinical Psychology & Psychotherapy, 17, 240-249.