Doelgroep

Jongeren tussen de 12 en 19 jaar (na de lagere school) die last hebben van slapeloosheid (insomnia).

Inhoud

Het slaapprogramma SlimSlapen is een training van 6 sessies en 1 terugkomsessie. Daarbij registreer je je eigen slaap en slaaptijden in een slaapdagboek, je krijgt allerlei slaaptips om je slaap gezond te houden, je leert met behulp van een ontspanningsoefening je lichaam tot rust te brengen voor het slapen gaan, je leert hoe je kunt omgaan met terugkerende gedachten of pieker-gedachten die je uit de slaap kunnen houden, en je krijgt op basis van je eigen slaappatroon optimale persoonlijke bedtijden die je kunnen helpen om beter te slapen.

Doelstelling

Het doel van de training Slim Slapen is het verbeteren van het slaappatroon en de kwaliteit van het slapen.

 

Trainingsdata

Aantal sessies: 6 + 1 boostersessie
Aantal deelnemers: 6 kinderen en hun ouders
Data: 14 september t/m 19 oktober 2017, datum boostersessie nader te bepalen.
Tijdstip: donderdagmiddag 17.00 - 18:30 uur
Hoofdtrainers: Rachel van der Meulen en Ed de Bruin.

(NB: trainingen vinden alleen doorgang bij voldoende aanmeldingen.)